ICT for Language Learning: A modern Strategy in Education

Authors

  • Heriberto González Valencia Institución Universitaria Escuela Nacional del Deporte. Colombia
  • Astrid Ramírez Valencia Universidad Distrital, Francisco José de Caldas. Colombia

Keywords:

Technology, Education, teacher´s Training

Abstract

The integration of technology in education has spread worldwide and it is one of the best options to improve academic processes day by day. In order to analyze integration of technology and the motivation of English teachers from public schools in Colombia in the improvement of their English level, a quantitative approach was used, having the participation of 10 elementary school teachers who wanted to improve their competence in the English language, to achieve that, the researchers organized a variety of sessions in which participants had the possibility to take part in different activities integrating technology. Data was collected through surveys, observation and a pre-test and a post-test.  As a result, the oral production level of the participating teachers was improved.

References

Aguilar, M. (2012). Aprendizaje y Tecnologías de Información y Comunicación: Hacia nuevos escenarios educativos. Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud, 10 (2), 801- 811

Díaz- Barriga, F. (sf). La innovación en la enseñanza soportada en TIC. Una mirada al futuro desde las condiciones actuales. Recuperado de http://www.oei.es/tic/santillana/Barriga.pdf Díaz-Barriga, F. (2013). TIC en el trabajo del aula. Impacto en la planeación didáctica. Revista Iberoamericana de Educación Superior, 4(10), 3-21. Doi: 10.1016/S2007-2872(13)71921-8

Enríquez, J. A. V., De Oliveira, A. M. P., & Valencia, H. G. (2018). Strategies Used by Teachers of Mathematics in the Implementation of Tasks. English Language Teaching, 11(1), 65. DOI:10.5539/mas.v12n5p114

García Sampedro, M., Miranda Morais, M., & Iñesta Mena, E. (2018). Comunicación oral y m-learning en el aula de inglés de primaria: la fotografía y el vídeo como recurso. Fonseca, Journal Of Communication, 0(16), 135-154. doi:10.14201/fjc201816135154

González, H. (2013). Let ́s work with technology. ISBN 978-958-46-3394-1. Editorial Cadena. Colombia

González, H. (2018). Let ́s work with technology second edition. ISBN 978-958-48-4991-5. Editorial Cadena. Colombia

González, H. (2015). La integración de la tecnología como herramienta significativa en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Revista Horizontes Pedagógicos. 17(1), 53-66

González H., Villota M., & Villota J. (2017). El prisma de la formación docente en Colombia. Capítulo 6- Estrategias utilizadas por profesoras que enseñan en preescolar para el desarrollo del pensamiento numérico: Una mirada desde la educación inicial. Pág. 118 -143. ISBN- 978-958-8920-70-2 Editorial USC

González, H., Ramirez, A., and Salazar, P. (2018). Las TIC en el mejoramiento de las competencias en lengua extranjera de los profesores de inglés. Editorial USC, Cali – Colombia. ISBN: 978-958-5522-54-1 e-ISBN 978-958-5522-55-8

Granados, A. (2015). Las TIC en la enseñanza de los métodos numéricos. Shopia Education, 11(2), pp. 143-154.

Lemon, M., & Medina, E. (2014). 6 Technology in an Expanded Field: A Review of History of Technology Scholarship on Latin America in Selected English-Language Journals. Beyond Imported Magic: Essays on Science, Technology, and Society in Latin America, 111-26.

Mestres, L. (2008). La alfabetización digital de los docentes. [Educaweb. com] Recuperado de: http://www.educaweb.com/noticia/2008/12/01/ alfabetizacion-digital-docentes-3349/

Valencia, H. G., Enríquez, J. A. V., & Agredo, P. M. (2017). Strategies Used by Professors through Virtual Educational Platforms in Face-To-Face Classes: A View from the Chamilo Platform. English Language Teaching, 10(8), 1. DOI:10.5539/elt. v10n8p1

Valencia, H. G. (2018). The Integration of Native Language in EFL Classes. English Language Teaching, 12(1), 1. DOI: 10.5539/elt. v12n1p1

Valencia, H. G., Enríquez, J. A. V., & Acosta, L. R. (2018). The Education of an English Professor: The Biographical Narrative. English Language Teaching, 11(4), 101. DOI:10.5539/elt. v11n4p101

Valencia, H. G., Enriquez, J. A. V., & Tigreros, M. E. F. (2018). Innovative Scenarios in the Teaching and Learning Process: A View from the Implementation of Virtual Platforms. English Language Teaching, 11(7), 131. DOI:10.5539/elt. v11n7p131

Puga, V., & del Pilar, M. (2006). Investigación de las TIC en la educación. RELATEC.

Downloads

Published

2020-12-19

How to Cite

González Valencia , H., & Ramírez Valencia, A. (2020). ICT for Language Learning: A modern Strategy in Education. International Congress on the Didactics of the English Language, 3(|). Retrieved from https://revistas.pucese.edu.ec/ICDEL/article/view/489