Classroom Projects as an Integral Evaluation System in the Teaching of General English
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v3i0.249Keywords:
classroom projects; comprehensive assessment; skills; communication.Abstract
To understand if classroom projects evaluate students in the English area in an integral way at the Pontifical Catholic University of Ecuador in Esmeraldas (PUCESE), it was set out to analyze the classroom projects as an integral evaluation system in the Teaching a foreign language, considering that the main purpose is communication. The research was basically of quantitative type with an exploratory approach. The surveys applied to of 21 English language teachers and to 150 students from fourth and fifth grade general English at PUCESE, the results showed that classroom projects in English are developed correctly using topics related to the students ' context and integrating the four main language skills of the English language, which are reading, listening, writing and speaking. According to teachers and students, classroom projects allow the use of other necessary abilities in any field, both in personal and professional life. However, the most important aspects of an evaluation tool in a classroom project kept on being grammar and vocabulary while the skills are assessed separately
References
Ahmed, D. (2014). Willingness to Communicate in English: A Case Study of EFL Students at King Khalid University. English Language Teaching, 7 (7). doi: 10.5539/elt.v7n7p17.
Arnáez, P. (2006). La lingüística aplicada a la enseñanza de la lengua: una línea de investigación. Scielo.org.ve. Recuperado de http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0459-12832006000200005.
Escobar, M. (2015). Influencia de la interacción alumno-docente en el proceso enseñanza-aprendizaje Paakat: Revista De Tecnología Y Sociedad, 8(5). Recuperado de http://www.udgvirtual.udg.mx/paakat/index.php/paakat/article/view/230/346.
Maldonado, M. (2008). Aprendizaje basado en proyectos colaborativos. Una experiencia en educación superior. Redalyc, 14(28), 158-180. Recuperado de http://cetis58.net/media/nfiles/2014/05/user_2_20140520164346.pdf.
Marroquín, P. (2015). The Articulation of Formative Research and Classrooms Projects in the Language and Culture Class in an Undergraduate English Teaching Program. Gist Education and Learning Research Journal, p. 74-89. Recuperado de http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1070495.pdf.
Piątkowska, K. (2016). From cultural knowledge to intercultural communicative competence: changing perspectives on the role of culture in foreign language teaching. Intercultural Education, 2 6(5), p. 397-408. doi: 10.1080/14675986.2015.1092674.
Rico, E. (2009). El Proyecto de Aula una alternativa para el Aprendizaje del Inglés como Segunda Lengua en el English Support Centre del Colombo Hebreo (Licenciatura). Pontificia Universidad Javeriana, Facultad de Comunicación y Lenguaje, Bogotá. Colombia.
Ruiz, L. y Páez, E. (2010). Proyectos de aula. Revista Episteme, 0(1). Recuperado de http://revistas.usta.edu.co/index.php/episteme/article/view/2019/2124.
Segura, M. (2009). La Evaluación de los Aprendizajes basada en el Desempeño por Competencias. Actualidades Investigativas En Educación, 9(2), 2,18-23. Recuperado de http://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/35888411/evaluacion.pdf.
Torres, I. y Zamudio, V. (2007). Enseñanza de la segunda lengua: proyecto de área de inglés para grados décimo y undécimo del colegio liceo moderno Santa Emilia (Licenciatura). Universidad de la Salle, Facultad de Ciencias de la Educación. Departamento de Lenguas Modernas, Bogotá, Colombia.
Torres, J., Acevedo, D., y Montero, P. (2016). Proyectos de Aula Semestrales como Estrategia Pedagógica para la Formación en Ingeniería. Formación Universitaria, 9(3), 23-30. doi: 10.4067/S0718-50062016000300004.
Tsiplakides, I., & Fragoulis, I. (2009). Project-based learning in the teaching of English as a foreign language in Greek primary schools: from theory to practice. Retrieved 10 July 2017, from http://www.ccsenet.org/journal/index.php/elt/article/view/2739.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.