Trainingof University Professionals for a Sustainable Development from the Perspective of Foreign Languages
Keywords:
training; foreign languages; development.Abstract
The University has the responsibility of looking for solutions to the problems of society to offer ways and alternatives to support the development of a country. This task might be accomplished taking into consideration the context, the socio-economic conditions and the socio-cultural realities. The demands of mastering the English language at present, claim for a change in the dynamics of the formation of professionals to grant learn to learn, learn to do, learn to live and learn to live together for a sustainable society. This development stands on the bases of essential relations that emerge from the general connections of men in society, specific relations within the teaching-learning process and singular relations between language and professional specialties. In Ecuador, the reality in the preparation of professionals in foreign languages should attend the diverse multiethnic and multicultural characteristics of the society, as well as the different professions.
References
Batista, M. (2010). Modelo didáctico alternativo del autoaprendizaje a través de la autoevaluación desarrolladora en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la disciplina Práctica Integral de la Lengua Inglesa. Tesis en opción al grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Santiago de Cuba.
Cantú, M. P. C. (2014). Panorama del desarrollo sustentable en el amanecer del siglo XXI. CIENCIA UANL / AÑO 17, No. 69, SEPTIEMBRE-OCTUBRE.
Castellanos, D. (2001). Hacia una concepción del aprendizaje desarrollador. La Habana: UCP Enrique J. Varona. Cuba
Rodríguez, A. (2007). La planeación de Cursos de idiomas con Fines Específicos para profesionales de la Educación Superior. Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas
Salazar, E.C. (2017). Del Desarrollo Sostenible y la Sustentabilidad del Siglo XXI. Emma Corina Salazar @ecorina www.ecorina.blogspot.com www.mileniosustentable.blogspot.com (Consultado mayo 2017).
UNESCO. (2003). «Towards Knowledge Societies. An Interview with Abdul Waheed Khan», en World of science, vol. 1, no. 4. Disponible en http://portal.unesco.org/ci/en/ev.phpURL_ID=11958&URL_DO=DO_TOPIC&U RL_SECTION=201.html.
Waheed Khan, A. (2003). Subdirector general de la UNESCO para la Comunicación y la Información. UNESCO
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.