The Training of Positive Experiences in Professional Pedagogical Orientation
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v6i1.506Keywords:
profession;, aptitude;, professional orientation;, pedagogic activities.Abstract
The study of professional pedagogical orientation is a must. This orientation contributes to the preparation of children, adolescents and young people to make a conscious choice in their future profession. At work, pedagogical activities are proposed for the professional guidance that is achieved through the relationship between the cognitive and the affective towards the rescue of training in students, of positive feelings about the profession, which allows unity between extrinsic and emotional factors. The sample consisted of a group of pre-university students, with whom the practical activities methodologically conceived were carried out. The results shows that the application of pedagogical activities enables students to interact directly with children, families and staff of children's institutions, equip themselves with knowledge and skills related to the profession and increase their commitment towards the career of Preschool Education.
References
Alonso Hernández, E. (2011). La formación de intereses profesionales pedagógicos en los estudiantes de la carrera Licenciatura en Educación Preescolar (Tesis doctoral). Las Tunas. Cuba: Universidad Pedagógica Las Tunas.
Collazo Delgado, B. (2001). La orientación en la actividad pedagógica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Del Pino Calderón, J. L. (2008) La orientación profesional pedagógica; el reto de su perfeccionamiento. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
González Maura, V. (2002). Orientación educativa vocacional: una preparación metodológica para la elección y desarrollo profesional responsable. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
González Rey, F. (1987). Motivación profesional en adolescentes y jóvenes. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.