The English Language Discipline: Important Part of the Interdisciplinarity in the Training of Engineers and Architects
Keywords:
English language discipline, training, interdisciplinarityAbstract
In Cuba, the training of professionals requires the mastery of the English language, which is not only used for personal daily communication but also for solving social, economic, environmental, and other problems. For this reason, it is of great importance that the different disciplines that make up the curriculum for technical sciences link together to contribute in training competent professionals. In this way, the learning of English language constitutes an essential tool, because some topics delivered through the subject English for Professional Purposes (EPP) are related to topics taught in other disciplines. This makes possible the carrying out of interdisciplinarity and the integral training of future professionals. This paper is aimed at presenting some tasks designed in order to achieve the relationship between EPP with other disciplines.
References
Arias- Rueda, M. (2016). Experiencias integradoras entre Física e Inglés para promover el desarrollo de Competencias. (Trabajo de ascenso). Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela.
Espinosa Friere, E. (2018). La interdisciplinariedad en el proceso docente educativo del profesional en la educación. Editorial Universo Sur. https://www.researchgate.net/publication/327545071_La_interdisciplinariedad_en_el_proceso_docente_educativo_del_profesional_en_educacion
Fiallo, J. (2011). La interdisciplinariedad en la escuela: Un reto para la calidad de la educación. La Habana. Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación Superior. Cuba. (2016). Documento base para el diseño de los planes de estudio “E”. La Habana.
Van der Linde, G. (2014). ¿Por qué es importante la interdisciplinariedad en la educación superior? Cuaderno De Pedagogía Universitaria, 4(8), 11–12. https://doi.org/10.29197/cpu.v4i8.68
Vizcarra Bazán M.I., Mora, O., Bell, Z. (2018). La interdisciplinariedad del Inglés en el currículo universitario y su importancia en la formación de profesionales competentes. Opuntia Brava, 8(3), 33-43. https://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/260
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.