The English Language Discipline: Important Part of the Interdisciplinarity in the Training of Engineers and Architects

Authors

  • Martha Pérez- Labrada Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de La Habana “José A. Echevarría”, Cuba
  • Caridad M. Cazañas- Marisy Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de La Habana “José A. Echevarría”, Cuba
  • Ainelys Díaz- Pérez Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de La Habana “José A. Echevarría”, Cuba
  • Zaida Rodríguez- Ramírez Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de La Habana “José A. Echevarría”, Cuba

Keywords:

English language discipline, training, interdisciplinarity

Abstract

In Cuba, the training of professionals requires the mastery of the English language, which is not only used for personal daily communication but also for solving social, economic, environmental, and other problems.  For this reason, it is of great importance that the different disciplines that make up the curriculum for technical sciences link together to contribute in training competent professionals. In this way, the learning of English language constitutes an essential tool, because some topics delivered through the subject English for Professional Purposes (EPP) are related to topics taught in other disciplines. This makes possible the carrying out of interdisciplinarity and the integral training of future professionals. This paper is aimed at presenting some tasks designed in order to achieve the relationship between EPP with other disciplines.

References

Arias- Rueda, M. (2016). Experiencias integradoras entre Física e Inglés para promover el desarrollo de Competencias. (Trabajo de ascenso). Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela.

Espinosa Friere, E. (2018). La interdisciplinariedad en el proceso docente educativo del profesional en la educación. Editorial Universo Sur. https://www.researchgate.net/publication/327545071_La_interdisciplinariedad_en_el_proceso_docente_educativo_del_profesional_en_educacion

Fiallo, J. (2011). La interdisciplinariedad en la escuela: Un reto para la calidad de la educación. La Habana. Pueblo y Educación.

Ministerio de Educación Superior. Cuba. (2016). Documento base para el diseño de los planes de estudio “E”. La Habana.

Van der Linde, G. (2014). ¿Por qué es importante la interdisciplinariedad en la educación superior? Cuaderno De Pedagogía Universitaria, 4(8), 11–12. https://doi.org/10.29197/cpu.v4i8.68

Vizcarra Bazán M.I., Mora, O., Bell, Z. (2018). La interdisciplinariedad del Inglés en el currículo universitario y su importancia en la formación de profesionales competentes. Opuntia Brava, 8(3), 33-43. https://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/260

Published

2024-07-29

How to Cite

Pérez- Labrada , M., Cazañas- Marisy , C. M., Díaz- Pérez , A., & Rodríguez- Ramírez , Z. (2024). The English Language Discipline: Important Part of the Interdisciplinarity in the Training of Engineers and Architects. Revista Científica Hallazgos21, 9(2), 187–193. Retrieved from https://revistas.pucese.edu.ec/hallazgos21/article/view/661

Issue

Section

Artículos Originales