Ethics in Academic Formation: The Challenge of the New Times
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v4i2.348Keywords:
education in values; teaching practices; academic experiences.Abstract
Education formed in values can be the basis for the success of any educational system. The globalized world promotes societies that are increasingly complex, more demanding and individualistic. Teaching is becoming more and more difficult, always in decisive social changes, driven to constant innovation. The fundamental point is then the formation in values. And in this work, we focus on values from the perspective of ethics, to the human being from the professional, spiritual, emotional and social perspectives. In this sense, a line is expressed through the experiential situations that a person can experience in their teaching practice, considering the characteristics of the person and the local, national and international environments. Finally, this document presents the apparent conclusions of the teaching practices, which could lead to a continuous improvement in the different scenarios presented.
References
Colorado, S., & Gairín, J. (2016). La ética organizacional en los centros educativos. Análisis de concepciones y prácticas educativas. Recuperado de www.perspectivaeducacional.cl/public/journals/1/articulos_prensa
Hernández, S. (2011). Ética y educación. Recuperado de http://scielo.unam.mx/pdf/soc/v25n72/v25n72a10.pdf
Mesía, R. (2007). La ética en la investigación. Recuperado de file:///C:/Users/hp/Downloads/3624-12379-1-PB.pdf
Tünnenman, C. (2018). La educación superior en América Latina y el Caribe: diez años después de la Conferencia Mundial de 1998. Recuperado de http://beu.extension.unicen.edu.ar/xmlui/bitstream/handle/123456789/310/La%20educaci%C3%B3n%20superior%20en%20Am%C3%A9rica%20Latina%20y%20el%20Caribe_%20diez%20a%C3%B1os%20despu%C3%A9s%20de%20la%20Conferencia%20%20Mundial%20de%201998.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.