Textual Typology of the Journalistic Text: Procedures for its Understanding
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v6i1.510Keywords:
Typology;, diversity;, understanding;, journalistic;, text.Abstract
The theoretical and didactic supports that are exposed in the article lead to the treatment of different types of texts of the journalistic genre. To achieve this, the application of procedures that facilitate the comprehension and analysis of the information contained in this functional style is weighted, as well as its characterization, in order to develop knowledge, reading skills and contribute to the comprehensive training of university students in situations of uninterrupted transition, and in which they are still the object of fascination for its novelty; Likewise, the graduate is helped to communicate adequately in different contexts, in accordance with his profession and the demands of the historical moment in which they live.
References
Amaya García, M.A. (2010). Tipologías textuales: de Aristóteles a la clasificación múltiple. Literatura y lingüística, (22), 77-91. https://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112010000200006
Domínguez, I. (2010). Comunicación y texto. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Báez, M. (2010). Hacia una comunicación más eficaz. La Habana: Editorial Pueblo y
Educación.
Grass, E. (2002). Textos y abordajes. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Jiménez, F. (2017). Estudio de la tipología textual de los textos periodísticos: secciones y características. Recuperado de http://www.cubaeduca.cu/index.php?option-com-content&view-article&12893:temid-562
Montaño, J.R. y Abello, A.M. (2011). Re-crear la lectura y la escritura en la escuela: ¡tarea de todos! La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Roméu, A. (2003). Teoría y práctica del análisis del discurso. Su aplicación en la
enseñanza. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.