Didactics in Higher Education
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v9i1.649Keywords:
Didactics, Higher Education, teacher, student, teaching-learning processAbstract
Higher education is at a crucial moment in its history. Scientific and technological advances, new forms of communication, and globalization have generated a complex panorama that requires rethinking the ways of teaching and learning. In this context, a series of epistemological and didactic challenges emerge that require being addressed creatively and innovatively. This essay aims to analyze the main challenges that higher education faces in this area, outlining proposals to address them critically and purposefully.
References
Berges, M. (2018). Debates esquivos. Algunos interrogantes acerca de la didáctica. 593 Digital Publisher CEIT, 3(3), 38-50. https://www.593dp.com/index.php/593_Digital_Publisher/article/view/54
Camilloni, A. (1997). Los obstáculos epistemológicos en la enseñanza. Barcelona. Gedisa.
Davini, M. (2008). Métodos de enseñanza: didáctica general para maestros y profesores. La ed. - Buenos Aires. Sanlillana. https://isfd112-bue.infd.edu.ar/sitio/upload/Davini_Metodos-de-ensen_anza.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.