Perception about the Current Teaching of English in the Public Schools of Esmeraldas
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v8i3.638Keywords:
English, teaching, curriculum, training, public schoolsAbstract
The reflection presented analyzes three current situations and the perceived impact on teaching English in the Esmeraldas public schools. The impact of teaching is related to the reduction from 5 to 3 hours per week due to the change in the curriculum in the 2023 - 2024 Coastal Cycle school year, as well as the lack of official guidelines from the Ministry of Education and the lack of training for teachers on the handling of the text concerning the decrease in class time in the subject's curriculum.
References
Dewey, J. (1938). Experience and education. New York. Kappa Delta Pi.
Ministerio de Educación del Ecuador. (2016). Acuerdo Ministerial ME-2016-00020-A. https://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2016/02/MINEDUC-ME-2016-00020-A.pdf
Herrera Pavo, M., & Cochancela Patiño, M. G. (2020). Aportes de las reformas curriculares a la educación obligatoria en el Ecuador. Revista Scientific, 5(15), 362–383. DOI: https://doi.org/10.29394/Scientific.issn.2542-2987.2020.5.15.19.362-383
Toledo Sandoval, F., & González Hermosilla, A. (2016). El aprendizaje del idioma inglés y desigualdad: formación inicial docente y propuestas curriculares para primero básico. Revista Némesis, 13, 6-22.
Pamplón Irigoyen, E. N., & Ramírez Romero, J. L. (2018). Los libros de texto para la enseñanza del inglés en las escuelas primarias públicas mexicanas y su congruencia con el enfoque oficial . Íkala, revista de lenguaje y cultura, 23(1), 141-157. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v23n01a10
Oviedo, P. E., & Pastrana Armírola, L. H. (Eds.). (2014). Investigaciones y desafíos para la docencia del siglo XXI. Kimpres.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.