The Role of Independent Work in the Teaching-Learning Process of the English Language

Authors

  • Caridad Cazañas Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de la Habana, Cuba.
  • Ainelis Díaz Pérez Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de la Habana, Cuba
  • Martha Pérez Labrada Centro de Idiomas. Universidad Tecnológica de la Habana, Cuba

Keywords:

independent work, teaching-learning process, English language

Abstract

Scientific and technological advances have made possible a more interactive and dynamic learning of English as a foreign language. In this way, the development of communicative skills in this language is essential in order to solve tasks which require the seeking of information and independent work to favor the acquisition of a solid and deep knowledge of English to encourage the students’ self-preparation and creative activity. The purpose of this paper is to present some considerations about the role of independent work in learning English.

References

Franco Pérez, M., & León Granados, A. (2013). El trabajo independiente en la educación superior a través de la tarea docente. EDUMECENTRO, 1(2), 16-20. https://revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/26/57

García Arias, N., Quevedo Arnaiz, N., & Cañizares Galarza, F. P. (2021). Trabajo grupal para la enseñanza del inglés comunicativo sincrónico y asincrónico en Uniandes. Revista Conrado, 17(82), 209-215. https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1950

González, C. R. (2021). El trabajo independiente. Su importancia en la clase de lengua extranjera. Ciudad de La Habana. Facultad de Lenguas Extranjeras. I.S.P. "E. J. Varona". https://www.monografias.com/trabajos42/el-trabajo-independiente/el-trabajo-independiente2

Ministerio de Educación Superior. (2019). Programa General Del Curso De Inglés Básico. Dirección de formación de los profesionales. La Habana, Cuba.

Published

2023-11-22

How to Cite

Cazañas, C. ., Díaz Pérez, A. ., & Pérez Labrada, M. . (2023). The Role of Independent Work in the Teaching-Learning Process of the English Language. Revista Científica Hallazgos21, 8(3), 339–345. Retrieved from https://revistas.pucese.edu.ec/hallazgos21/article/view/641