An Action Research Proposal Hand in Hand with Different Narratives
DOI:
https://doi.org/10.69890/hallazgos21.v5i2.460Keywords:
Didactic; project; action research; co-teaching; narratives.Abstract
Through this contextualized text, we try to make even more visible an experience of university teaching from action research. What fundamentally prompted us to carry out this proposal is that with it we make a call to transformation, to the mutation of teaching practices. This enables us to recognize practice as a source of knowledge and build practical knowledge. In addition, it allows us to investigate and question being and doing as research teachers, but it also allows us to innovate and problematize everything related to practices to improve them. In this way, theory and practice dialogue and become praxis and research, meanwhile practical inquiry, is carried out collaboratively. It is precisely for this reason that we teach and in doing so we spread co-teaching.
References
Barthes, R. (1977). Análisis estructural. Buenos Aires, Argentina: Centro Editor de América Latina.
Kemmis, S. & Mc Taggart, R. (1988). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona: Laertes.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos enviados a la Revista Científica Hallazgos21 deberán ser totalmente originales e inéditos.
Los autores son los responsables de los textos y las imágenes incluidas en los artículos y no necesariamente reflejan el pensamiento de la editorial o de la Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Sede Esmeraldas (PUCESE).
Los autores disponen cederle a la Revista Científica Hallazgos21 todos los derechos inherentes para la edición, publicación y distribución o divulgación del mismo.
Se autoriza a las revistas firmantes de los acuerdos de Encuentros de Revistas Latinoamericanas para reproducir en parte o totalmente los artículos con la sola mención de la fuente claramente señalada.